wtorek, 25 października 2016

Od czego zaczęłam walkę z długami.

Po przeczytaniu masy blogów o finansach i zapoznaniu się z metodami panowania nad finansami i organizacją życia rodzinnego usiadłam do stworzeniu planu na własne potrzeby, oto on:
1 Stworzyłam kalendarz – planer
Jaka jest jego zawartość:
- Cele i plany na 2016 rok
- Cele i plany na 2017 rok
- Lista miesięcznych zobowiązań finansowych - planer wydatków na każdy miesiąc oddzielnie
- planowanie budżetu miesięcznego
- szablon do spisywania wydatków na każdy miesiąc
- harmonogram spłat zadłużenia
- tygodniowy plan posiłków + lista zakupów
2 Skontaktowałam się z tymi firmami, u których miałam wiedzę o swoim długu
-ustaliłam harmonogram spłat
-podpisałam ugody
-przygotowałam druki wpłat
-rozpisałam harmonogram spłat dla każdego długu osobno do ostatniej daty spłaty
3 Pierwszy raz zaplanowałam budżet domowy uwzględniając raty spłat zadłużenia. Tu popełniłam trochę błędów, bo nie wiedziałam jeszcze ile na co wydajemy ale w kolejnych miesiącach było już lepiej.
4 Pierwszy raz spisałam wszystkie wydatki stałe i nieregularne. Inaczej to wygląda jak się widzi na        kartce, spisane wszystko.
5 Przygotowałam koperty na paragony.
6 Spisywałam wszystkie wydatki.
7 Uporządkowałam przestrzeń oraz zrobiłam porządek w domowych dokumentach. Wszystko            posegregowałam i opisałam.
8 Założyliśmy konto oszczędnościowe ( we wrześniu 2016) i przelewamy od tamtej pory co miesiąc    500zł w myśl zasady najpierw płac sobie. To ma być nasz fundusz, aby w razie awarii nie zaciągać  pożyczek w trakcie spłaty długów.
9 Wyznaczyliśmy dzień finansowy, w którym regulujemy wszystkie płatności, porządkujemy  rachunki, dokumenty.

10 Uporządkowaliśmy przestrzeń w domu i wystawiliśmy trochę rzeczy na sprzedaż.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz